10 Ocak 2013 Perşembe

*Şarkıların dili olur mu? olmaz mı.. olur mu..*

Ben Lovelys :)
 İlk önce bu yazının ne hakkında olduğunu açıklayayım dedim..
Kıvkıvkan ve ben farklı şeyleri savunduğumuz bir konu bulduk.. iki seçenekte doğru olabilir.. Herkes farklı düşüne bilir bu konuda..
Bizde bunu ele alarak ''ŞARKILARIN DİLİ OLUR MU?'' sorusu üzerine yazı yazacağız..
başlıyorummmmm :)


                                                               **  LOVELYS**
                                    -------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------- 
Bence kesinlikle şarkıların dili olmaz..
Neden olsun ki..
Niye ayıralım yani..
Dinlediğinde sana mutluluk vermiyor mu!?
Şarkıların ancak tarzı olur..
Rap Pop Rock Jazz Slow..
Anlamadığım bi şarkıyı dinlediğimde melodiden gelen duyguyu ritimden gelen hissi alıyorsam şarkıları dillere ayıramam ben..
-------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------
Şarkıların dili var zaten yok mu? do re mi fa sol la si  :D
Yok İngilizce yok Fransızca yok Almanca yok KORECE! bunlar dinlemeye engel olmamalı!!



 Mesela Kıvkıvkana soruyorum; Neden müzik dinlersin?

Bu soruya ben de cevap vereyim..
Müziği;
Bazen eğlenmek için..
Bazen güç almak için..
Bazen ağlamak için..
 Bazen ağlamamak için..  dinlerim..
şarkılarda önemli olan melodi ritimdir sonra şarkı sözleri gelir..
Ben her türlü müziğe AŞIĞIM dili önemli değil benim için..
-----------------

ŞARKILARIN DİLİ OLMAZ Misal;
------------------------------------------------------------------------


hepsi mükemmel değil mi ama ..

Her telden dinlerim ben :D
adele bayılırım çok severim... <3

uçtum tamam kabul :)
-----------------------------------------------
Bilmesen kpop olduğunu resimlerden görmesen anlamazsın bile.. 
daha sürüsüne şarkı paylaşabilirim..
ama sanırım kendimi tutmalıyım.. 
Sadece farklı dillerde şarkı dinlediğimi ve sevdiğimi göstermek istedim..
Şarkıların tarzları olduğuna inanıyorum dillerine değil..
Şarkı dinlerken başka Dünya'lara gitmekten bahsediyorum..
-----------------------------------------------------------------------------


ŞARKILARA DİL AYRIMI KOYMA KIVKIVKAN :D :D


Benim canım *Lovelys*im
ve pek sevgili okuyucu.

Şu an bizim tartışmamız aslında kişinin şarkı dinlemekteki amacına göre değişebilecek bir 
durum bi kere ben bunu kabul ediyorum hani :D
Yazınca ne demek istediğimi daha iyi anlatmış olacağım elbette :)

Bir kere öncelikle KORECE diyerekten belirtmen benim pek sevgili
Kore hayranı dostlarımı kötü etkileyecek.
Napsak ? -_-


Neyse öncelikle ben şarkıyı sadece ritmi için dinleyemiyorum ki dostlar,
Tamam önemli benim için ama sözlerini de bilmem, bilmenin yanında dinlerken
anlayabilmem lazım yahu.

Misalen ders çalışırken sadece ritmine önem veriyorum doğru
amma normal zamanda oturup ben şarkıda ne anlatılmak istendiğini düşünüyorum
cancağızlar.. :)

*Lovelys*in sesini duyar gibiyim "İşte ben hep bu komşu kızıyla uğraşıyorum,
düşünün halimi." :P

 
ikinci olaraksa ;
ben şarkıyı dinlerken eşlik etmekten hoşlanıyorum.
10 senedir ingilizce dersi işlememe rağmen doğru dürüst telaffuz edemezken...
Korece, İtalyanca, Fransızca şarkı dinlememi benden nasıl bekliyorsuun cannıımm :P

bir de sona sakladığım bir şey var ki.
Bazı dilleri dinlemekten zevk almıyorum arkadaş.
Misal Fransızca -ki en çok öğrenmek istediğim dildir-
Filmde izlerken çekici geliyor.
Yok arkadaş yazı yazmadan önce gittim eurovision şarkısını dinledim.
YOK OLMUYOR. garip geliyor.
öyle işte.

kıvkıvkan.

blogu olmayan canım okuyucu
twitterdan yaz bize düşünceni.
Malum *Lovelys*le iddialaştık gibi :D

















1 yorum:

  1. şarkıların dili olur da olmazda.. ikinizde haklısınız.. ;)

    YanıtlaSil